Forside * Featured

YouTube er nu større på tv end på smart phones

- 19

YouTube CEO Neal Mohan har afsløret, at brugere ser mere end 1 milliard timer af YouTube-indhold på deres tv hver dag. Det betyder, at seertiden på tv nu overstiger seertiden på telefoner.

Ifølge data fra Nielsen har YouTube de seneste to år været den mest sete streamingtjeneste i USA. Ændringer i YouTubes tv-app har gjort platformen mere lig en traditionel streamingtjeneste.

Nye funktioner forbedrer brugeroplevelsen

Sidste år opdaterede YouTube layoutet på sin tv-app, så brugere kan se kommentarer og beskrivelser på højre side af skærmen, mens videoen afspilles til venstre. Derudover er der kommet en funktion, hvor videoer kan organiseres i “sæsoner”, hvilket gør det nemmere at navigere. En anden ny funktion, Watch With, giver skabere mulighed for at tilføje kommentarer til livebegivenheder.

Annonce:

Ifølge Mohan ser flere og flere YouTube som en del af deres tv-forbrug, men han påpeger, at den nye form for tv adskiller sig fra det traditionelle. YouTube indeholder nu Shorts, podcasts og livestreams, som eksisterer side om side med sportsindhold, sitcoms og talkshows.

YouTube TV og Premium vokser

YouTube TV har nu over 8 millioner abonnenter, mens YouTube Premium og YouTube Music har passeret 100 millioner abonnenter, inklusiv prøveabonnementer. YouTube TV er ikke noget vi har i Danmark.

Disse tal har ikke ændret sig siden sidste år. Mohan har annonceret, at YouTube fortsat vil forbedre funktioner som Key Plays og multiview i YouTube TV samt tilføje nye fordele til YouTube Premium.

I Danmark ser over 2 mio. danskere YouTube på deres TV. Det fortæller Jesper Vangkilde, der er kommunikationschef for Google i Danmark.

Annonce:
Her på recordere.dk elsker vi en god dialog. Blot det holdes i en pæn tone, uden personhetz og indenfor emnet. Tak fordi du bidrager positivt. Kommentarer modereres.