Forside * Featured

Sonos boss træder tilbage efter app-skandale

-
Sonos nu tidligere CEO Patrick Spence. Foto: recordere.dk

Sonos’ CEO Patrick Spence trækker sig efter skandaløs app-lancering

Sonos’ administrerende direktør, Patrick Spence, har i dag meddelt sin øjeblikkelige tilbagetræden fra virksomheden, efter hvad der beskrives som den største krise i virksomhedens historie. Beslutningen følger i kølvandet på den fejlslagne lancering af en ny app sidste år, der resulterede i massiv kritik fra både kunder og medarbejdere. Det skriver The Verge

En turbulent periode for Sonos

Patrick Spence, som har været en del af Sonos siden 2012 og CEO siden 2017, trækker sig fra posten efter otte måneders tumult. Skandalen begyndte i maj sidste år, da virksomheden lancerede en ny app, der viste sig at være fyldt med fejl og manglede vigtige funktioner. App-lanceringen blev modtaget med frustration fra kunderne og skabte en dominoeffekt af problemer, der inkluderede medarbejderfyringer, lav moral og en bredt publiceret krisehåndtering.

Annonce:

Bestyrelsesmedlem Tom Conrad træder midlertidigt til som CEO, mens Sonos indleder en søgen efter en permanent efterfølger.

“Vi vil indlede en søgning efter den næste CEO, og vi vil arbejde på at finde en leder, der vil fortsætte med at bygge videre på vores arv og arbejde sammen med teamet for at bringe virksomheden videre”, fortæller Sonos’ talsperson Erin Pategas til The Verge.

Skaderne efter app-problemerne

Trods flere opdateringer og fejlrettelser har appen fortsat skabt frustration blandt brugerne. Problemer som højttalere, der tilfældigt forsvinder fra systemet, og andre tekniske fejl har ført til vedvarende kritik. Sonos fastholder dog deres engagement i den nye app og har afvist en tilbagevenden til den gamle softwareplatform.

Et farvel med både anerkendelse og kritik

Spence efterlader en blandet arv. Under hans ledelse lancerede Sonos flere succesfulde produkter, herunder populære soundbars som Arc Ultra og innovative højttalere som Era 300. Alligevel blev hans manglende reaktion på app-krisen en afgørende faktor for hans fald. Han vil forblive tilknyttet Sonos som strategisk rådgiver frem til 30. juni.

Se også:

Sonos-brugere frygter abonnementskrav: App-ændringer vækker bekymring

Sonos tager nye skridt for at genopbygge kundernes tillid

 

Annonce:
Her på recordere.dk elsker vi en god dialog. Blot det holdes i en pæn tone, uden personhetz og indenfor emnet. Tak fordi du bidrager positivt. Kommentarer modereres.