Fredag den 1. november går Uptown Christmas TV igen i luften med julemusik døgnet rundt.
Kanalen sender nonstop julemusik frem til nytårsmorgen 2025 og tilbyder over 400 musikvideoer med danske og internationale klassikere samt nyere julesingler. Initiativet er resultatet af et samarbejde mellem Uptown TV, danske rettighedshavere og tv-distributører.
Kanalen markerer sin 13. sæson og har opnået høj popularitet blandt seere. I 2023 tiltrak kanalen 1,5 millioner seere i november og december, med daglige seertal mellem 100.000 og 260.000 i december. Ifølge direktør for Uptown TV, Kasper Krüger, er julemusik en central del af den danske julestemning, hvilket afspejles i de høje seertal. Musikken på kanalen spænder fra klassikere som Bing Crosby til danske kunstnere som Rasmus Seebach.
Uptown Christmas TV drives uden omkostninger for seerne gennem rettighedshaveres samarbejde med blandt andre Copydan Verdens TV, Koda og Dansk Musiker Forbund samt tv-distributører som Norlys, Waoo, Altibox og flere antenneforeninger.
Siden lanceringen i 2012 har kanalen tilbudt et restaureret udvalg af musikvideoer i HD-format. Udover julekanalen står Uptown TV også bag kanaler som Uptown TV, Dansk Musik TV og Uptown Classic.