Forside * Fokus

Sonos tager nye skridt for at genopbygge kundernes tillid

-
Foto: recordere.dk

Sonos annoncerede i dag syv nye forpligtelser, der skal sikre, at virksomheden fortsat leverer verdens bedste trådløse lydsystem, efter problemer med en appopdatering tidligere i år skabte udfordringer. Med de nye initiativer søger Sonos at genetablere kundernes tillid og forbedre brugeroplevelsen.

 

Sonos CEO Patrick Spence. Foto: recordere.dk

Virksomhedens CEO, Patrick Spence, erkender, at der er sket fejl, men understreger deres fokus på at rette op på situationen: “Vores prioritet siden appens udgivelse har været – og fortsætter med at være – at løse problemerne. Der blev begået fejl, men vi har arbejdet intensivt på at forstå, hvordan vi endte her, og har omsat den læring til handling,” siger han.

Annonce:

De nye tiltag fokuserer på to hovedområder: at adressere de underliggende årsager til problemerne med appen og genvinde kundernes tillid. Tiltagene inkluderer blandt andet en strammere testproces inden lanceringer, hvor flere kundetyper vil blive involveret, og længere testfaser vil sikre, at problemer opdages tidligere. Derudover vil fremtidige ændringer i appen blive rullet ud gradvist, så kunderne kan give feedback.

En af de markante ændringer er også udnævnelsen af en kvalitetsombudsmand, der skal sikre, at medarbejderes bekymringer om kvaliteten bliver hørt og adresseret, og denne person vil rapportere direkte til både ledelsen og bestyrelsen. Sonos lover også at forlænge garantien på deres hjemmehøjttalere med et år for de produkter, der stadig er under garanti.

 

Sonos Ace (foto: recordere.dk)

Sonos har siden maj udsendt regelmæssige opdateringer, og over 80 % af de manglende funktioner er blevet genindført i appen. Spence tilføjer: “Vi har gjort gode fremskridt med at adressere mange af softwareproblemerne, og de nye forpligtelser vil styrke vores fokus på kvalitet i fremtiden.”

Med disse tiltag håber Sonos at kunne genvinde kundernes tillid og fortsætte med at levere lydoplevelser af højeste kvalitet.

Annonce:
Her på recordere.dk elsker vi en god dialog. Blot det holdes i en pæn tone, uden personhetz og indenfor emnet. Tak fordi du bidrager positivt. Kommentarer modereres.