Den danske internetudbyder Waoo, som er et datterselskab af Fibia, styrker sit TV-tilbud i samarbejde med Zattoo, en førende leverandør af TV-as-a-Service.
Samarbejdet markerer en vigtig udvidelse af partnerskabet mellem de to virksomheder, som nu vil arbejde tættere sammen om at levere en mere agil og moderne TV-platform.
Waoo betjener mere end 2,4 millioner husstande og virksomheder med fibernet i Danmark og har over 315.000 internetkunder. Med den stigende konkurrence på markedet har Waoo erkendt behovet for en teknologisk avanceret platform, der kan levere en førsteklasses TV-oplevelse. Dette inkluderer muligheden for at tilpasse sig markedsudviklinger som ‘cord-cutting’ og skifte fra traditionel skærmtid foran fjernsynet til indhold på flere enheder.
Waoo har valgt Zattoo som partner for at udfordre deres eksisterende hardwarehåndtering og udvikling af funktioner. Dette sker gennem nye tiltag som en set-top boks til hjemmebrug, muligheden for at købe individuelle kanaler, Nielsen-seertal og en omfattende on-demand-butik.
“Partnerskabet med Waoo er et vigtigt skridt i at udvide vores TV-as-a-Service forretning i Europa,” udtaler Jörg Meyer, kommerciel direktør hos Zattoo. “Det føltes godt fra starten, og at få muligheden for at understøtte en så stærk aktør på tværs af en bred vifte af tjenester bekræfter vores strategi i Europa.”
Keld Petersen, chef for TV og indhold hos Waoo, understreger, at Zattoo blev valgt på grund af deres cloud-baserede løsning, som tilbyder den fleksibilitet og lave latenstid, som er afgørende i dagens digitale landskab. “Vi ser frem til et langvarigt samarbejde, hvor vi kan bidrage til fremtidige funktioner og kundeoplevelser,” siger han til broadbandtvnews.
Zattoo vil præsentere deres tilbud på IBC 2024 i Amsterdam fra den 13.-16. september.