Forside * Nyheder

Apple overvejer reklame-abonnement på Apple TV+

-

Apple har angiveligt været i samtaler med UK’s Broadcaster’s Audience Research Board (BARB) for at udforske de nødvendige datainsamlingsteknikker til overvågning af reklameresultater.

I øjeblikket leverer BARB seertalsstatistikker for store britiske netværk som BBC, ITV, Channel 4 og Sky samt ‌Apple TV+‌-programmering. Disse nye drøftelser tyder på, at Apple forbereder sig på at implementere en reklameunderstøttet abonnementsmodel på sin streamingtjeneste, lignende de træk, som konkurrenter som Netflix, Disney+ og Amazon Prime Video allerede har taget.

Mens BARB allerede overvåger seertiden for ‌Apple TV+‌-indhold, kræves der yderligere teknikker for nøjagtigt at kunne spore reklameparametre. Disse data er afgørende for annoncører til at vurdere rækkevidden og effekten af deres kampagner på platformen. Udover Storbritannien har Apple også efter sigende holdt lignende drøftelser med vurderingsorganisationer i USA.

Annonce:

Apple har allerede inkluderet begrænset reklame i sine live sportsbegivenheder, som f.eks. sidste års Major League Soccer-dækning, hvor reklamer blev inkorporeret selv for Season Pass-indehavere. I marts ansatte Apple Joseph Cady, en tidligere reklamechef fra NBCUniversal, for at styrke deres videoannonceteam.

Konkurrenter som Netflix og Disney+ har med succes lanceret billigere, reklameunderstøttede abonnementer, hvilket har hjulpet dem med at tiltrække flere abonnenter og øge indtægterne. For eksempel rapporterede Netflix for nylig rekordindtægter, delvist på grund af en 34% stigning i abonnenter til deres reklameunderstøttede niveau.

Presset for en reklameunderstøttet abonnementsmodel kommer på et tidspunkt, hvor Apple efter sigende reducerer sine udgifter til Apple TV+ indhold efter at have investeret over 20 milliarder dollars i original programmering.

Annonce:
Her på recordere.dk elsker vi en god dialog. Blot det holdes i en pæn tone, uden personhetz og indenfor emnet. Tak fordi du bidrager positivt. Kommentarer modereres.