Forside * Nyheder

Netflix vil stoppe med at rapportere abonnementer

-
Foto:recordere.dk

Netflix vil fra næste år ikke længere fortælle hvor mange abonnenter som de har på tjenesten

Netflix, der tilføjede 9,3 millioner abonnenter i det seneste kvartal og nu har over 270 millioner globale abonnementer, eller medlemmer som de selv kalder det, signalerer nu en stor ændring i sin rapporteringspraksis:

Fra 2025 vil de ikke længere offentliggøre kvartalsvise abonnenttal. Dette skridt er et tegn på en strategisk ændring fra at være fokuseret udelukkende på vækst i abonnenttal til at udvide og diversificere indtægtsstrømme. Det skriver The Verge

Annonce:

I de tidlige dage af streaming var antallet af abonnenter en kritisk målestok for succes, hvilket gjorde det muligt for investorer og branchefolk at sammenligne præstationer på tværs af forskellige streamingtjenester. Netflix har tidligere benyttet sig af sin førende position i abonnentvækst som et centralt konkurrenceelement.

Men nu, ifølge den seneste kommunikation til aktionærerne, understreger Netflix en skiftende tilgang til, hvordan virksomhedens succes måles.

Med introduktionen af nye indtægtsstrømme, herunder annoncestøttede abonnementer og betalt deling, er hver tilføjelse af abonnenter ikke længere ensbetydende med samme økonomiske værdi som før.

Netflix’s fremtidige rapportering vil fokusere på omsætning opdelt efter region og vil fremhæve større abonnent-milepæle, når de opnås. Virksomheden understreger, at engagement er den nye nøgle til succes; jo mere folk ser, jo længere bliver de, og jo oftere anbefaler de tjenesten, hvilket øger værdien af Netflix’s tilbud.

 

Annonce:
Her på recordere.dk elsker vi en god dialog. Blot det holdes i en pæn tone, uden personhetz og indenfor emnet. Tak fordi du bidrager positivt. Kommentarer modereres.