Amazon overtager en del af ‘Premier League’-rettighederne fra Viaplay, så fremover kræver det flere abonnementer at se med
Fremover vil det kræve to abonnementer at følge favoritholdet i den bedste engelske fodboldrække. Kriseramte Viaplay sælger ud.
Streamingtjenesten Amazon Prime Video har sikret sig de eksklusive tv-rettigheder til i alt 38 Premier League-kampe om året. En aftale der gælder de næste 4 år.
Martin Backlund, Norden-direktør for Amazon Prime Video, har bekræftet overfor MediaWatch, at den tidlige lørdagskamp i den prestigefyldte engelske fodboldliga fremover vil kræve et abonnement hos Amazon.
Backlund udtrykker entusiasme over aftalen og understreger, at Amazon længe har haft et ønske om at investere i fodboldrettigheder i Norden på grund af den høje interesse for ikke mindst Premier League. Han antyder også, at mens fokus lige nu er på den ene kamp om lørdagen, er det ikke udelukket, at Amazon vil forsøge at udvide deres rettigheder i fremtiden.
Ud over fodboldrettighederne vil aftalen med Viaplay også sende flere af Viaplays tv-serier over til Amazon’s streamingtjeneste, herunder krimiserien “Den som dræber” og “Bullshit”, en serie der dykker ned i konflikten mellem danske rockergrupperinger i 1980’erne.
Amazon fortæller at dette ikke får prisen til at stige hos dem. Om Viaplay sætter prisen ned må vi afvente at se. Ændringerne træder i kraft fra den nye sæson.