Forside * Nyheder

Viaplay gør klar til streaming-reklamer i år

-

Der kommer delvist reklamebetalte streaming-abonnementer på tjenesten Viaplay i år

Viaplay er efterhånden en af de få kommercielle streamingtjenester som ikke tilbyder et billigere og delvist reklamebetalt abonnement; Men nu gør de klar til det.

Annonce:

Det bliver her i løbet af 2024 at reklamerne gør sit indtog på Viaplay. Topchef i Viaplay Group, Jørgen Madsen Lindemann, fortalte på et investormøde at Viaplay kigger på Hybrid Video on Demand (HVOD), som er en teknisk betegnelse for blanding af indhold og reklamer.

Fagbladet MediaWatch bad ham uddybe dette og fik forklaringen: “For at tappe mere ind i den digitale annonceringsprofit, vil det være ret vigtigt at få flere digitale seere. Det vil vi gøre ved at lancere HVOD-tilbud, og det vil ske i år”.

Topchefen ønskede dog ikke at gå i detaljer med hvilke modeller Viaplay kigger på, for at integrere HVOD på tjenesten. Om det f.eks. giver et billigere sportsabonnement, hvis man vælger et med ekstra reklamer.

“Vi kigger selvfølgelig på alle muligheder. Det er politikersvaret for nu. Når produktet er fuldt ud planlagt, og vi ved, hvordan vi vil markedsføre det, vil det stå klart. Det er svært for mig at omtale mere for nu”, sluttede Jørgen Madsen Lindemann overfor MediaWatch.

 

Annonce:
Her på recordere.dk elsker vi en god dialog. Blot det holdes i en pæn tone, uden personhetz og indenfor emnet. Tak fordi du bidrager positivt. Kommentarer modereres.