Den danske iOS-app ‘Too Good To Go’ har vundet en App Store Award
App Store Awards er en årlig prisuddeling fra Apple, som anerkender apps og spil, der har givet brugerne mulighed for at slippe kreativiteten løs, udforske en helt ny verden af eventyr og have det sjovt sammen med familie og venner.
I år har i alt 14 apps vundet, indenfor kategorier under apps, spil og kulturel indflydelse. Det er i sidstnævnte kategori at den danske app Too Good To Go, der er verdens største markedsplads-app for overskudsmad, er blevet hædret med en af årets priser.
Apple har anerkendt den danske app for sin brugeroplevelse og dybtgående kulturelle indflydelse på samfundet. Gennem appen kan brugere redde god mad fra at gå til spilde til en god pris fra 150.000 butikker, caféer, bagerier og restauranter i 17 lande. Indtil videre har Too Good To Go hjulpet med at redde mere end 280 millioner måltider fra at gå til spilde, fortæller selskabet i en udmelding.
“Denne pris tjener som bevis på, at unge virksomheder gennem teknologi kan levere en stærk social indvirkning i verden”, fortæller Mette Lykke. Hun understreger, at app’ens succes handler ikke kun om finansielle gevinster; “det handler om at redde god mad fra at gå til spilde, drive dekarbonisering og aktivt bidrage til kampen mod klimaændringer.”
Den danske app er i dag tilgængelig i 17 lande med i alt 150.000 butikker, caféer, bagerier og restauranter, og tæller firmaer som Starbucks, Carrefour, ALDI, SPAR, Costa Coffee, Morrisons, Mitchells & Butlers, Biedronka og Netto.
Apple App Store Awards 2023 VindereApps
Spil
Kulturel indflydelse
Årets Trend: Generativ AI – Integration af AI i apps, understreger teknologiens udvikling og potentiale. Om Apple App Store:
Kilde: Apple |