Forside * Nyheder

Samsung opdaterer TV Plus-design

-
Den nye brugerflade på Samsung TV Plus er mere overskuelig end tidligere (Foto: Samsung)

Den gratis TV-tjeneste bliver nu en anelse mere overskuelig på Samsung-skærmene i de små hjem.

Da det Netflix-anførte streaming-indtog på hjemmets TV-skærme buldrede løs for nogle år tilbage, stod eksperterne i kø for at melde lineært flow-tv død og borte. Og samtidig forventede de fleste, at TV-reklamerne levede på lånt tid, fordi abonnements-modellen i stedet ville vinde frem overalt.

Men det viste sig, at sådan en model ikke helt kunne holde til inflationspriser og hvad det koster streamingtjenesterne at producere indhold. Her i tiåret efter at Netflix begyndte at streame sin første, helt egenproducerede, eksklusive serie (’House of Cards’), ser tingene grangiveligt noget anderledes ud.

Annonce:

Dengang var der for eksempel næppe mange, der havde forventet at se streaming-abonnementer, hvor man kunne vælge reklamer til for at spare penge. Men det er måske mere overraskende, at FAST-tjenesterne har vist sig at være mere langtidsholdbare end mange spåede.

En ny børnefane på Samsung TV Plus er lavet til at være regionsbestemt, skriver Samsung i en pressemeddelelse (Foto: Samsung)

FAST står for Free Ad-Supported Television og er kendetegnet af platforme som for eksempel og Pluto TV og tjenester fra streaminghardware-producenter som Roku og Amazon. Og så er der naturligvis Samsung TV Plus, som alle med et Samsung-TV fra de senere år automatisk har adgang til via den præinstallerede app af samme navn.

Mere skræddersyet til brugeren

Det siger nok noget om FAST-fænomenets holdbarhed, at Samsung TV Plus nu har været længe nok på banen til at skulle igennem en ansigtsløftning. Således har Samsung netop annonceret nye designændringer til platformen.

Opdateringen er ifølge en pressemeddelelse fra Samsung blevet lagt ud til de 24 lande, hvor tjenesten er tilgængelig og bevirker de over 2500 kanaler, som kan findes på platformen. Det sidste er vigtigt, fordi det nye design blandt andet byder på en ny anbefalings-algoritme, der jo helst skulle have det hele med.

Ved hjælp af større elementer er kanalguiden blevet nemmere at navigere (Foto: Samsung)

Der er således en ny ”More Like This”-funktion, der skræddersyr anbefalinger af indhold efter brugerens præferencer og tidligere valg. Det er dog ikke det eneste, der kan skræddersys. Den nye brugerflade er mere rettet mod den enkelte bruger, for eksempel ved at gøre det nemmere at komme frem til sine favoritkanaler.

Der er også en ny børne-fane, der viser primært lokalt indhold, og i det hele taget er brugerfladen blevet mere overskuelig. Det har Samsung blandt andet formået ved at bruge større elementer i kanalguiden, hvorfra du også nu direkte kan vælge on-demand-indhold. Det nye interface rulles ud lige nu, så hvis dit Samsung-TV ikke allerede har fået det ombord, skulle det være på trapperne.

Annonce:
Her på recordere.dk elsker vi en god dialog. Blot det holdes i en pæn tone, uden personhetz og indenfor emnet. Tak fordi du bidrager positivt. Kommentarer modereres.