Amazon vil inkludere reklamer i Prime Video-indhold, medmindre man betaler ekstra
Amazon har annonceret, at de vil begynde at vise “begrænsede reklamer” i deres Prime Video tv-serier og film for at kunne “fortsætte med at investere i overbevisende indhold”. Det skriver The Verge
Denne ændring vil først finde sted i USA, Storbritannien, Tyskland og Canada fra starten af 2024, og senere samme år i Frankrig, Italien, Spanien, Mexico og Australien.
Selvom der ikke er planlagt nogen prisændringer for Prime-medlemskaber i 2024, vil medlemmerne blive informeret om denne nye reklamestrategi flere uger før lanceringen. Der vil også være information om, hvordan man kan opgradere til en reklamefri version.
I USA vil denne ‘opgradering’ koste en ekstra $2,99 pr. måned ( 21 kr) oven i den nuværende abonnementspris. Det nuværende abonnement i USA ligger på $14,99 pr. måned (105 kr) eller $139 pr. år (980 kr) ved årlig betaling.
Danmark går fri i første omgang. Amazon vil først senere melde ud hvornår der kommer reklamer i andre lande, og hvad prisen for den reklamefri version bliver.