Telenor kan ikke tilbyde et inkluderet skærmskifte for nye kunder efter Finanstilsynet har kendt ordningen ulovlig
Køb af en ny telefon hos Telenor inkluderer skærmskiftsforsikring, der dækker et årligt skærmskift i tilfælde af uheld. Siden foråret 2020 har denne forsikring været standard ved køb af en mobiltelefon hos Telenor.
Men nu har Finanstilsynet set på ordningen og dømt praksis ulovlig. Dette fordi det regnes for forsikringsvirksomhed, og det har Telenor ikke haft de nødvendige tilladelser til.
Finanstilsynet har derfor beordret Telenor til at rette op på situationen og drive forsikringsvirksomhed på lovlig vis.
Telenor har informeret MereMobil.dk om, at de har haft en “konstruktiv dialog” med Finanstilsynet for at finde en løsning.
For eksisterende kunder med inkluderet skærmskifte er der ingen ændringer, men nye kunder hos Telenor vil p.t. ikke få denne service.
Finanstilsynets påbud kan læses: her