Det kommer benspænd for alle Netflix-brugere, når nye tiltag mod kontodeling indføres
Netflix er på vej med tiltag mod konto-deling, hvor flere adresser deles om det samme abonnement.
Men det vil ikke kun ramme dem som deler. Der vil være benspænd for de øvrige brugere af streamingtjenesten. Det viser Netflix egen FAQ om konto-deling.
Det vil fortsat være muligt at se Netflix udenfor husstanden, eksempelvis i sommerhuset eller på rejser. Men her skal der åbnes for en adgang, via en midlertidig kode som gælder i 7 dage.
Hver måned skal en aktiv enhed være tilsluttet netværket i den husstand som har abonnementet. Så enhederne som benyttes til streaming er nødt til at vende hjem ind imellem. De kan ikke være permanent placeret udenfor hjemmet.
Der bliver mulighed for at betale ekstra for at kunne dele sit abonnement med andre udenfor ens bopæl. Netflix vil ikke automatisk opkræve ekstra betaling, det vil være noget man selv skal tilmelde sig til.
Det som vil ske hvis Netflix bruges udenfor hjemmet kan være at den adgang blokeres, indtil enheden kan godkendes (via midlertidig kode eller udvidet abonnement).
Der er ikke sat dato på hvornår Netflix begynder at slå ned mod konto-deling. Kun at det vil ske her i løbet af 1. kvartal.
Netflix FAQ om konto-deling kan læses herunder.
Opdatering 2/2 2023
Netflix har ændret betingelserne for brug af tjenesten udenfor hjemmet. De nye betingelser kan læses her
Denne FAQ er ikke længere den aktuelleFAQ om konto-deling hos Netflix per 31/1 2023En Netflix-konto er beregnet til at blive delt i én husstand (personer, der bor samme sted som kontoejeren). Hvem kan bruge en Netflix-konto For at sikre, at dine enheder er tilknyttet dit primære opholdssted, skal du oprette forbindelse til Wi-Fi på dit primære opholdssted, åbne Netflix-appen eller -webstedet og se noget mindst én gang hver 31. dag. Del Netflix med en person, der ikke bor sammen med dig Det er nemt at tilmelde sig Netflix, og vi tilbyder en række forskellige abonnementer. Som altid kan medlemmer til enhver tid ændre planer eller opsige abonnementer. Netflix opkræver ikke automatisk penge fra dig, hvis du deler din konto med en person, der ikke bor sammen med dig. Fjern en blokering af en enhed (uden for den primære placering) Hvis din enhed er blevet blokeret, har du følgende muligheder: Hvis du er på rejse, kan du anmode om en midlertidig kode, der giver dig adgang til Netflix i 7 på hinanden følgende dage. Hvis du ikke er en del af kontoejers husstand, skal du oprette en ny Netflix-konto. Når du starter en ny konto eller tilføjer et ekstra medlem, kan medlemmer overføre en profil fra en eksisterende konto, herunder anbefalinger, seerhistorik, Min liste, gemte spil, indstillinger og meget mere. Hvis nogen bruger din konto uden din tilladelse, anbefaler vi, at du gennemgår de senest aktive enheder for din konto og logger af fra alle ukendte enheder. Du bør også nulstille din adgangskode med det samme. Stop blokeringer af enheder Som en påmindelse er det nemt at tilmelde sig Netflix, og vi tilbyder en række forskellige abonnementer. Som altid kan medlemmer til enhver tid ændre planer eller opsige abonnementer. Se Netflix, mens du rejser eller fra et andet sted Hvis du er væk fra dit primære sted i længere tid, kan din enhed muligvis blive blokeret for at se Netflix. Du kan anmode om en midlertidig adgangskode for at fortsætte med at se. Sådan registrerer Netflix enheder inden for en primær placering Hvor mange enheder kan se på samme tid Kilde: Netflix Denne FAQ er ikke længere den aktuelle |