Bolignet og en bredbåndskunde gik fejl af hinanden, og kunden slap for at betale for et udeblevet teknikerbesøg
Teleankenævnet har behandlet en sag, hvor der var uenighed om hvorvidt bredbåndsudbyderen Bolignet havde fået arrangeret et TDC teknikerbesøg på aftalte dato og tidspunkt.
Da Bolignet opkrævede 699 kr. for et forgæves besøg på adressen, og kunden havde været hjemme men ikke mødt teknikeren, så endte sagen i Teleankenævnet.
Klager havde fejlmeldt et bredbåndsabonnement, og det blev vurderet at der skulle sendes en TDC-tekniker ud til adressen for at finde årsagen til fejlen.
Mundtligt blev der aftalt at tekniker skulle komme forbi fredag den 13. august 2021. Der blev ikke sendt en ordrebekræftelse til klager herom. I følge klager blev det også aftalt at teknikeren skulle ringe ca. 30 minutter før ankomst.
Men i følge klager kom teknikeren ikke, og der var heller ikke nogen som havde forsøgt at ringe på klagers mobil.
Bolignet fastholdt at der havde været en tekniker ude på adressen den pågældende dag, og at vedkommende også havde talt med naboen.
Klager fortalte at der var videoovervågning som viste at ingen havde været på adressen, og den pågældende dag var naboen indlagt på hospitalet med covid-19.
Bolignet tabte sagen i Teleankenævnet og skal betale sagens omkostninger på kr. 25.024 plus moms. Hele afgørelsen kan læses her.