YouSee hæver priserne for tv-pakker samt for visse bredbånds- og mobilabonnementer pr. 1. januar. Det gør YouSee i en provenuneutral justering, der udelukkende dækker øgede omkostninger til køb af indholdsrettigheder og YouSees netværksleverandør. De enkelte abonnenter vil blive påvirket forskelligt.
Priserne på indholdsrettigheder til tv fortsætter med at stige. Samtidig stiger omkostningerne til YouSees netværksleverandør. Det rammer også YouSee.
Derfor hæver YouSee nu priserne for faste tv-pakker og Bland Selv til privatkunder med 20-40 kr. pr. 1. januar, hvor den mindste stigning sker for pakker med mindst indhold, og den største stigning sker for pakker med mest indhold.
Samtidig stiger visse bredbånds- og mobilabonnementer med 10 kr.
”Jeg tror, alle danskere har kunnet mærke, at alting er blevet dyrere. Vi er derfor meget opmærksomme på, at det er udfordrende tider for vores kunder. Derfor arbejder vi som ansvarlig operatør på at finde den rette balance mellem at drive holdbar virksomhed og have et forsvarligt prisniveau over for vores kunder”, siger Christian Morgan, CEO for YouSee i en pressemeddelelse til recordere.dk
Omkostninger til tv-rettigheder stiger fortsat
YouSee oplever fortsat store prisstigninger på indholdsrettigheder. Ikke mindst sportsrettigheder til særligt Premier League, Champions League og slutrunder stiger markant.
”Øgede omkostninger gør desværre prisstigninger nødvendige. Vi hæver ikke priserne for at øge indtjeningen fra vores kunder. Vi hæver priserne på vores tv-pakker, fordi omkostningerne til tv-rettigheder og særligt sportsrettigheder stiger så voldsomt. Det er vi nødt til at reagere på. I en tid hvor vi desuden er ramt af inflation og stigende energipriser bliver vi nødt til at sende dele af den samlede regning videre”, forklarer Christian Morgan.
Visse mobil- og bredbåndsabonnementer stiger med 10 kr.
Nogle af YouSees mobil- og bredbåndsabonnementer (DSL) vil blive prisjusteret med 10 kr. pr. 1. januar for at dække øgede omkostninger til YouSees netværksleverandør.
”Vi justerer prisen som reaktion på de prisforhøjelser, vi har modtaget fra vores netværksleverandør. Også her har vi forsøgt at holde prisen i ro på så mange abonnementer som muligt i en tid med høj inflation og generelt stigende omkostninger”, udtaler Christian Morgan.
Alle berørte kunder vil få individuel besked om ændrede priser via brev eller e-mail i løbet af oktober og november.