Forside * Fokus

Sonos uheld: Sendte ekstra højttalere til kunder som “gaver”

-
Foto: Shutterstock.com

En fejl hos Sonos webbutik gjorde at kunder fik flere højttalere end de bestilte

Sonos har ved et uheld sendt kunder ekstra højttalere som “gaver”, og nu vil de have dem tilbage. Det debatteres i disse dage på Reddit forum.

Virksomheden har ved et uheld sendt amerikanske kunder flere højttalere, end de har bestilt, og derefter opkrævet dem penge for dem, det skriver The Verge

Annonce:

En kunde købte en enkelt Sonos Move Bluetooth-højttaler, men modtog syv enheder og en regning for dem alle sammen. Andre har oplevet tilsvarende ved bestilling af den nye Sonos Ray soundbar.

I en e-mail til de berørte kunder forklarer Sonos at problemet skyldes en systemopdatering, som betød, at nogle ordrer blev behandlet flere gange. De beder kunderne returnere de uønskede enheder, med en forudbetalt pakkelabel fra et af Sonos’ kurerfirmaer.

Her må Sonos dog sætte deres lid til at kunderne er samarbejdsvillige, for amerikansk lov siger at hvis et firma sender varer ud som ikke er bestilt, så kan disse anses som værende gaver som ikke skal returneres.

Det er også forbudt at opkræve penge for noget kunderne ikke har bestilt. Så Sonos kan kun tage penge for den originale ordre, og ikke for alle kopi-ordrene som blev skabt af deres eget system.

“Ifølge loven kan virksomheder ikke sende ubestilte varer til dig og derefter kræve betaling. Det betyder, at du aldrig behøver at betale for ting, som du modtager, men som du ikke har bestilt. Du behøver heller ikke at returnere varer, der ikke er bestilt. Du har lovligt ret til at beholde det som en gratis gave”, står der i en vejledning fra de amerikanske handelsmyndigheder, Federal Trade Commission.

Se også: Sonos uheld omdannede kundes lejlighed til et Sonos-lager

 

Sonos email til berørte kunder

A recent update to our systems resulted in some orders being processed multiple times. Unfortunately, you were affected by this error and have been overcharged. You will also receive multiple shipments of your order.

I want to personally apologize for the inconvenience this has caused. You will receive a full refund for any excess orders and should see the credit issued to your account within 10 business days.

You will also receive prepaid return labels for any excess orders to this email address within 2-3 business days. To make this as easy as possible for you, we are happy to schedule pick-up with our carrier. Please reply to this email or call our priority support line at 1 800-680-3527 between 7 AM and 4 PM PT, Monday through Friday.

Again, we are truly sorry. Thank you for being a valued customer and supporting Sonos. Issues like this are rare, and we will do everything we can to make it right.

Please don’t hesitate to reach out with any additional questions or concerns.

 

Annonce:
Her på recordere.dk elsker vi en god dialog. Blot det holdes i en pæn tone, uden personhetz og indenfor emnet. Tak fordi du bidrager positivt. Kommentarer modereres.