Nu er det officielt: Netflix får reklamer og det kommer senere i år
Rygterne var løbet forud, men nu bekræfter Netflix ledelse officielt at der er reklamer på vej til streamingtjenesten.
Det fortalte Netflix Co-CEO Ted Sarandos, en en samtale på Cannes Lions advertising festival torsdag. Det skriver The Hollywood Reporter.
Netflix har tidligere været imod reklamer på streamingtjenesten, men seneste tab af abonnementer ser ud til at have fået dem på andre tanker.
“Vi har udeladt et stort kundesegment, nemlig folk, der siger: ‘Netflix er for dyrt for mig, og jeg har ikke noget imod reklamer’,” sagde Sarandos torsdag på Cannes Lions-scenen sammen med Sway-podcastvært Kara Swisher, og fortsatte:
“Vi tilføjer et annonceringstrin; vi tilføjer ikke annoncer til Netflix, som du kender det i dag. Vi tilføjer et annonce-niveau for folk, der siger: ‘Hey, jeg vil have en lavere pris, og jeg vil se reklamer’.”
Som Ted Sarandos nævner bliver det en ny billigere plan, som man kan vælge som alternativ til de dyrere abonnementer uden reklamer.
Hvor meget billigere det bliver at se reklamer også må vi afvente at se. Netflix har ikke løftet sløret for det endnu, og hvem ved – måske det introduceres sammen med en ny prisstigning på de øvrige abonnementer.