Bredbåndsleverandøren Hiper havde en sort onsdag og undskylder nu for det store nedbrud.
Nogle kunder hos Hiper var uden internet i mere end 15 timer efter det som vel kan kaldes den sorteste dag for bredbåndsleverandøren.
Nu er direktøren ude med en undskyldning og en forklaring på Facebook. Udmeldingen kan læses i sin helhed herunder.
Kære Hiper-kunde, Omkring klokken 1:30 natten til onsdag blev en central komponent i Hipers netværk ramt af en hardwarefejl som desværre resulterede i længerevarende nedetid for en stor del af vores kunder. Vores netværk er bygget til at kunne modstå fejl på enkeltkomponenter, men i det konkrete tilfælde blev den automatiske omdirigering af kundetrafikken ikke aktiveret efter hensigten og en længere fejlretning og manuel reetablering af kundeforbindelser blev derfor nødvendig. Vores teknikere igangsatte fejlretning med det samme, men grundet fejlens beskaffenhed tog det ganske lang tid at få alle berørte kunder online igen. Omkring klokken 10:00 var størstedelen af de berørte kunder med internet via kabel-tv-stikket online igen, men fejlretningen for kunder med internet via fiber- og kobberstik fortsatte. De fleste kom online igen mellem 11:30 og 15, men de sidste berørte kunder kom først på kort før kl. 17. Vi har hele dagen onsdag haft fuldt fokus på at få alle kunder online igen så hurtigt som muligt og løbende holde jer orienteret om fejlretningen som desværre blev væsentligt længere end vi kunne have ønsket os. Vi vil nu og i de kommende dage gennemgå vores netværk på alle leder og kanter og tage de nødvendige forholdsregler for at sikre os mod fremtidige hændelser af lignende omfang. Jeg beklager endnu en gang for de gener som dette nedbrud har medført. Tak fordi du tog dig tid til at læse med. De bedste hilsner |