LEGO åbner et stort tech-kontor i København hvor der er plads til leg
LEGO Koncernen vil tredoble antallet af tech-medarbejdere og sætte fart på den digitale omstilling. Derfor åbner de nu et legevenligt, digitalt kontor i hjertet af København med plads til 400 tech-medarbejdere.
Kontoret er det seneste i rækken af fire digitale LEGO tech-kontorer på verdensplan, og de kreativt indrettede lokaler skal være arbejdsplads for op til 400 ansatte inden udgangen af 2023.
De øvrige digitale kontorer i Billund, London og Shanghai bliver desuden udvidet for at give plads til en medarbejdergruppe, som næsten vil blive tredoblet i størrelse i år. Samlet set skal antallet af techmedarbejdere i LEGO Koncernen udgøre mere end 1.800 ansatte ved udgangen af 2022.
“Vores digitale omstilling er en af de største enkeltstående investeringer, LEGO Koncernen vil gennemføre i en generation. Vi har blandet fysiske og digitale oplevelser i mange år og er begejstrede over de fremskridt, vi ser. Men vi har større ambitioner, så nu accelererer vi vores investering og udvider vores tech-teams”, fortæller Atul Bhardwaj, Chief Digital & Technology Officer, og fortsætter:
“LEGO-klodsen vil altid være kernen i vores forretning, men vi oplever stor succes i vores arbejde med at gøre LEGO brandet digitalt i alt fra leg til shopping og samarbejder med forhandlere”.
LEGO Koncernens milliardinvestering i en langsigtet, digital omstilling genererer allerede vækst gennem investeringer i blandt andet e-commerce og nye produkter som fx LEGO Super Mario, der i flere år har drevet tocifrede vækstrater.
Det nye kontor i Indre By i København er designet til at fremme digitale måder at arbejde på og afspejle virksomhedens glæde ved legen og Koncernens mission om at inspirere og udvikle børn gennem leg.
“Hvert eneste trin i kontorets designproces er taget i samarbejde med vores digitale teams, så kontoret kan inspirere dem til at yde deres bedste hver eneste dag. Holdet har således givet værdifuld sparring på, hvordan vi kunne skabe den ideelle arbejdsplads, som vil hjælpe dem til at fokusere, skabe rum til at samarbejde og lege – og så selvfølgelig et top-notch gamer-rum”, forklarer Tim Ahrensbach, der er er
Head of LEGO Ways of Working.
Koncernen optrapper sine digitale investeringer bredt over alle arbejdsområder fra produkt over shopping til teknologisk infrastruktur.
De har derfor intensiveret jagten på talentfulde ingeniører, UX/UI designere, Technical Program Managers, digitale sikkerhedsspecialister, Data Scientists og Product Managers
Her ved åbningen skal kontoret huse 100 ansatte og en rekrutteringskampagne går i gang samtidig med kontoråbningen.