En YouSee-kunde fik ikke opsagt sit tidligere kabel-tv og endte med at betale i 8 år uden refusion
Et ægtepar betalte for ingenting i ca. 8 år fordi deres tidligere kabel-tv forbindelse stadig var aktiv.
I 2013 fraflyttede de en adresse hvor der var YouSee kabel-tv med YouSee Plus, som var en YouSee-boks der bl.a. gav adgang til at optage TV og starte udsendeser forfra. Derudover var der et bredbåndsabonnement med sikkerhedspakke.
Ved fraflytningen blev abonnementerne opsagt, eller det troede konen i hvertfald. For det skulle senere vise sig at det kun var tillægspakken YouSee Plus og bredbåndsabonnementet som var blevet flyttet til den ny adresse. Selve abonnementet på kabel tv kørte videre.
På trods af at det fremgik af ordrebekræftigelsen hvad der var blevet opsagt på den gamle adresse, så reagerede manden ikke, og regningerne fortsatte kvartal efter kvartal, hvor de blev betalt.
Først efter mandens død ca. 8 år senere opdagede konen at der fortsat blev trukket for det gamle tv-abonnement.
YouSee afviste at tilbagebetale udgifterne til abonnementet og sagen endte i Teleankenævnet.
Hun fik ikke medhold.
Teleankenævnet henviste til, at det ifølge ordrebekræftelserne alene var YouSee Plus, bredbåndsabonnementet samt sikkerhedspakken, der blev opsagt på den gamle adresse og tilmeldt igen til den nye adresse.
Det var nævnets opfattelse, at TV-kunden burde have fulgt op på, om YouSee havde opsagt/flyttet tv-abonnementet. Nævnet lagde særligt vægt på, at TV-kunden fortsatte betalingerne på abonnementet i en længere årrække, efter angiveligt et havde opsagt abonnementet.
Hele afgørelsen kan læses her