Nu er det slut med Wupti-navnet og egen webshop. Salget af elektronik og hvidevarer bliver fremover en del af Bilka.
Wupti.com blev etableret i 2006 af Torben Mouritsen og Claus Kristensen. Ambitionerne var høje. Her var en netbutik som skulle tage kampen op med de store, som Amazon. Det store forbrugerejede energiselskab Nrgi var med til at finansiere det hele.
Med over 30.000 varenumre blev det da også hurtigt en af danmarks største webshops, indenfor elektronik og hvidevarer. To år senere, i 2008, købte Leasy halvdelen af forretningen.
De første år kørte butikken med røde tal på bundlinjen, men fra 2011 begyndte den at give overskud.
En reklame for Wupti dengang Pede fra nøglebaren var med.
Dansk Supermarked overtog
I februar 2015 erhvervede Leasy sig resten af Wupti og blot få måneder senere, i maj 2015, blev webshoppen solgt til Dansk Supermarked. Dengang selskabet for Bilka, Føtex og Netto – og nu Wupti.
Et par år senere, i 2017, overtog Salling ejerskabet af Dansk Supermarked, som de hidtil havde kørt sammen med Mærsk, og året efter skiftede Dansk Supermarked navn til Salling Group.
Wupti fulgte med og har hidtil været et selvstændigt brand, men nu er det slut. Fra i dag d. 1/2 er Wupti.com lukket og kunderne omdirigeres i stedet til Bilka.dk
Her mødes man bl.a. med ordene: “For at give dig og vores mange andre kunder endnu bedre mulighed for at få de bedste varer til skarpe priser har vi samlet Wupti.com og Bilka.dk. Derfor er du blevet stillet videre til Bilka.dk, som også er en del af Salling Group.”