Det sydkoreanske firma fortsætter sin mission for at usynliggøre sine TV-modeller på vegne af indretnings-entusiasterne.
Det vakte en del opsigt, da LG lancerede en kasse, der husede en sammenrullet tv-skærm, som kunne stige op, når der var behov for den. Gadget-journalister og design-fans var enige om at det var et af de ”wow”-øjeblikke, der synes at blive færre og færre af i forbrugerteknologi-branchen.
Men det er efterhånden nogle år siden, konceptet blev præsenteret. LGs R-serie er dog også siden kommet til salg, men til en pris, hvor kun de rigeste kunne være med. Teknologien er endnu ikke faldet tilstrækkeligt i pris til at blive mainstream.
Måske er det derfor, at LG nu prøver kræfter med et lignende, men noget billigere koncept. Vi er stadig oppe i den dyre ende, og det er formentlig kun dem, der virkelig går op i indretning og design, som kan finde på at betale ekstra for den slags.
Konceptet er dog interessant alligevel. I stedet for at rulle skærmen sammen, bliver den dækket til med dekorativt (og dansk!) design-stof. Når skærmen ikke er i brug, kan en motoriseret plade dækket med stof fra KVADRAT køre op og dække den til. Det sker med et enkelt tryk på en fjernbetjenings-knap
Objet Collection rykker ind i stuen
Idéen er, at KVADRAT-stoffet fremstår mere dekorativt end den sædvanlige sorte flade, et slukket TV repræsenterer. Man kan så vælge et stof-design, der matcher hjemmets møbelindretning og farverne på væggene.
Helt konkret er der tale om et 65-tommers OLED-TV fra LGs EVO-serie, der er blevet rullet ind i LGs såkaldte ’Objet Collection’, der tidligere på året blev lanceret internationalt. Objet Collection er en serie af forbrugerelektronik til hjemmet, der er udført i strømlinet, minimalistisk design til folk, der går særlig meget op i indretning.
Indtil nu har Objet Collection dog primært indeholdt hårde hvidevarer, herunder nydeligt designede køleskabe og vaskemaskiner. TV’et med den officielle titel LG OLED EVO Objet Collection er det første eksempel i serien på et produkt, der normalt hører til i hjemmets dagligstue.
Som nævnt er vi stadig oppe i den dyre ende, når det gælder dette TV. Det kommer til salg i næste uge i Sydkorea til omkring 55.000 kroner, hvilket dog stadig er langt billigere end det førnævnte rulle-TV, der kostede næsten 10 gange så meget ved lanceringen. Der er foreløbig ikke noget officielt nyt om en international lancering, men mon ikke LG afslører noget i den retning under CES i januar?