Powers mål er at fordoble antal butikker og fordoble omsætningen indenfor fire år.
Hvor Corona-året gjorde ondt på mange erhvervsdrivende, så var det ikke tilfældet for elektronikbutikkerne. Danskerne handlede flittigt ind i butikker som Power-kæden, og når butikkerne var lukket fortsatte salget online og med klik-og-hent.
Det betyder at Power for første gang kan præstere et overskud i Danmark, årsregnskabet viser et plus på 22,7 millioner kroner. Omsætningen landede på 3.089 millioner kroner, en stigning på hele 38% i forhold til året før.
“Vi er vildt glade og stolte over, at vi midt i en svær corona-situation med lukkede fysiske butikker – uden direkte kundekontakt – alligevel er i stand til at levere det bedste regnskab i POWERs historie. Det er simpelthen intet mindre end fremragende”, fortæller Jesper Boysen, administrerende direktør i Power, i en udmelding.
Han forklarer at de i Power-kæden formådede hurtigt at omstille sig da Corona lukkede landet ned i foråret 2020.
“Hvis vi skal klappe os selv på skuldrene, var vi i POWER lynhurtige til at omstille kernen i vores forretning til den nye virkelighed. Fra en dag til en anden gik vi fra den daglige ansigt-til-ansigt-kontakt med vores kunder til en ny direkte chat-tjeneste, hvor vi nærmest i løbet af natten fik omskolet 150 butikssælgere fra vores butikker til at sidde i chatten og yde online-rådgivning og salg”, lyder det fra Jesper Boysen.
Vil fordoble antal butikker og omsætning
Nu kridtes skoene til yderligere ekspansion. Hvor der i 2020 blev åbnet 2 nye butikker, så lægges op til mange flere i de kommende år.
I dag har kæden 21 butikker. Målet er at i 2025, 4 år fra nu, er der kommet yderligere 18-22 butikker til. Det skal ske i en kombination af egne butikker og franchise-butikker.
Dette skal, sammen med en satsning på erhverv, være med til at fordoble omsætningen i samme periode.
“Vi har sat et ambitiøst mål om at fordoble vores årlige omsætning til 6 milliarder kroner senest i 2025, og jeg er ikke i tvivl om, at vi vil indfri det. Danskerne har i den grad taget POWER til sig, og vi oplever en ekstrem stor interesse ude lokalt for at få en POWER og mere handelsliv til byerne”, fortæller Jesper Boysen, og slutter:
“Samtidig skal vi holde fast i udviklingen på vores online-salg, som er vokset med 70 pct. under corona-krisen – og så har vi en plan om for alvor at satse på salg til erhvervskunder. Vi kommer til at skrue på en masse knapper samtidig, og det bliver med speederen i bund”.