Sennheisers HiFi-, surround og øvrige forbruger-produkter kommer nu på schweiziske hænder hos høreapperat-producenten Sonova
Sennheiser har tidligere meldt ud at de var interesseret i at afhænde forbrugerprodukterne, for igen alene at fokusere på den professionelle audio-verden.
Nu er der fundet en køber til Sennheiser Consumer Business. Det bliver schweiziske Sonova der overtager. Det skriver Sennheiser i en udmelding.
Sonova producerer høreapparater og hjælpemidler til hørehæmmede under mærkerne Phonak, Unitron og Hansaton. De driver også egne hørecentre, i Danmark under brandet AudioNova.
Nu skal Sonova så til at fortsætte Sennheisers linje af HiFi-, surround og øvrige forbruger-produkter. De ser det ikke som noget problem at skulle udvikle og sælge produkter til kunder med normal hørelse også.
“Selvom de ikke har høretab, vil de fleste gradvist få høretab med alderen, og enheder som Sennheisers giver os mulighed for at have tidligere relation”, fortæller Sonova-chef Arnd Kaldowski til Reuters.
De vil bygge videre på Sennheisers HiFi-ekspertise og “kombinere det med sin egen teknologiske ekspertise og styrker inden for innovative høreløsninger”.
At en audiokoncern vælger at få flere ben ind i forretningen er set før. Herhjemme har en af konkurrenterne til Sonova, GN Store Nord, også både GN Hearing med høreapparater og GN Audio med hovedtelefoner som sælges gennem brandet Jabra.
Der arbejder aktuelt 600 i Sennheiser Consumer Business og hele divisionen skal nu flyttes ind under Sonova.