Der er fortsat appetit på flere streamingtjenester per abonnement.
Analysevirksomheden Wilke undersøger hvert år hvordan det ser ud med danskernes appetit på streamingtjenester.
Indenfor tv- og filmstreaming ser markedet ikke ud til at være mættet endnu. Vi abonnerer på flere og flere af disse tjenester – samtidig. Det skriver Berlingske.
Hvor hver husstand i gennemsnit havde abonnement på 2,8 streamingtjenester i 2020 så er det tal nu steget til 3,5 i gennemsnit.
“Lidt overraskende er danskernes tv-streamingforbrug ikke mættet endnu. Der er plads til både nye formater og abonnementer”, fortæller kommerciel direktør i Wilke, Mette Stensbek Christensen, til Berlingske.
Og der er appetit på mere. I undersøgelsen som Wilke foretog i februar, der svarede kun hver tredje at nu havde de nået mæthedspunktet og ikke ønskede at tage flere abonnementer ind.
De mest populære tjenester, blandt både de frit tilgængelige og dem på abonnement, er i følge de personer Wilke spurgte:
- DRTV
- Netflix
- TV 2 Play
- Viaplay
- Disney+