Ud over den ekspanderende smartphone præsenterede LG også både mindre fremtidsrettede produkter som en corona-robot og en virtuel teenage-influencer.
LGs tv, der ruller sig selv sammen i en dekorativ boks (med dansk design!) er en af de mest spændende udviklinger indenfor tv-fronten. I hvert fald for dem, der går mere op i indendørs indretning end i nits, PPI, refresh rates og farvedynamik.
Der har imidlertid længe også gået rygter om at LG var på vej med en smartphone med en lignende rulleskærm. Det er dog blevet ved rygterne, lige indtil igår. Der holdt LG nemlig sin pressekonference på årets virtuelle CES-messe (i hvilken forbindelse, de også har løftet sløret for en række tv-nyheder).
Det var ikke meget, vi så til den omtalte smartphone, men vi fik et kort glimt af den, på en måde, der både teaser og fortæller, at den rent faktisk eksisterer – og som mere end en laboratorie-prototype. Det skete lige i starten af pressekonferencen, hvor LGs Head of Global Marketing Center, Jin-hong Kim, åbnede ballet.
Det kom hurtigt til at handle om en masse andre ting end telefoner med rulleskærm, men altså ikke før, vi fik at se, hvordan princippet rent faktisk fungerer. LG teasede første gang en telefon, der ser ud som om dens skærm magisk vokser tilbage i september, men de er ikke alene om at være på vej med en sådan.
Virtuel influencer og corona-robot
Oppo er angiveligt også på vej med en magisk voksende telefonskærm, som de teasede en prototype af i november, men i begge tilfælde er der endnu ikke noget konkret nyt om, hvornår og i hvilken form, de kommer. Vi ved blot, at de formentlig bliver møgdyre, hvis de altså følger det hidtige mønster for telefoner med bøjelige skærme.
Du kan se LGs pressekonference herunder – den rulbare telefonskærm dukker op cirka to minutter inde i videoen. LG har i de senere år ikke været bange for at prøve grænser af, så videoen rummer også et par andre ting, der måske er lidt teknologisk eksotiske.
Det gælder for eksempel Reah Keem, der er en influencer. Det er der selvfølgelige ikke så meget nyt i, influencer-bølgen på sociale medier har formentlig peaket. Det nye er, at Reah ikke eksisterer i virkeligheden, men er en virtuel influencer designet af LG. Du kan selv bedømme cirka 22 minutter inde i videoen, hvor realistisk denne virtuelle person virker på dig – og om du er klar til at blive ”influencet” af hende.
Endelig kunne man naturligvis også mærke coronakrisen i LGs præsentation, og ikke kun på det faktum, at den var forudindspillet. Et af de første produkter, som Reah Keem præsenterer er nemlig en UV-robot, der kan køre rundt i dit hjem og dræbe vira, der har invaderet diverse overflader med UV-lys. Og selvfølgelig kan en app fortælle dig, når den er færdig, og du kan gå ind i huset uden selv at blive bombarderet med UV-stråling (den stopper i øvrigt automatisk, hvis du alligevel kommer til at gå ind før, den er færdig).
- Samsung vil lade smartphonen kalibrere TV’et
- Hvad med en ‘robutler’ til hjemmet?
- LG A1 bliver nye budget OLED TV
- TCL klar med nye TV med Mini-LED teknologi
- LG Display tilbyder 42 tommer OLED paneler i år
- Lenovos nye AR-briller kan simulere fem skærme på række
- LG OLED evo: Ny generation OLED kommer i G1-modellen
- Sony lancerer to nye højttalere med 360 Reality Audio
- CES 2021: LG lancerer webOS 6.0 og en ny Magic Remote
- JZ2000 er Panasonics nye OLED-flagskib med Atmos-højttalere indbygget