Bredbåndsleverandøren Fastspeed runder de 50.000 kunder før forventet.
Da Fastspeed begyndte at sælge bredbånd i maj 2019, der var det med ét produkt på hylden, 1000/100 Mbit/s leveret via YouSee kabel-tv-net, og det til en lav pris på kr. 249/måned.
Efter 3 måneder var de første 5.000 kunder i hus og under 3 måneder efter det, der var kundetallet vokset til 10.000.
Mindre end et kvartal senere rundede de 20.000 og det betød at de satte forventningerne op. Nu satsede de på 40.000 kunder inden udgangen af 2020.
Men også det mål var for lavt sat. Måske fordi de i februar 2020 udvidede forretningen til også at levere bredbånd via fiber. Ved begyndelsen via TDC fiber, men senere gennem andre leverandører af fiberbredbånd.
“Vi har nu rundet 50.000 kunder og har således hver fjerde måned lagt 10.000 kunder oveni. Inden udgangen af 2022 skal vi være oppe på 100.000, så vi da regner med at være større end andre spillere som Telia, TDCs Hiper og formentlig også Telenor”, fortæller adm. direktør Jens Raith til avisen Berlingske.
Dette i et marked hvor flere udbydere af bredbånd har kopieret konceptet fra Fastspeed, med et produkt til en lav pris.
“Konkurrenterne har nærmest over hele linjen kopieret vores produkt med 1.000 megabit til næsten samme priser, men de har ikke kunnet kopiere vores kundeoplevelse, så vi giver dem stadig baghjul”, lyder det selvsikkert fra Jens Raith til avisen.
Næste mål er at nå 100.000 kunder inden udgangen af 2022.