Gaming-kunder hos Elgiganten fik morgenkaffen galt i halsen, da elektronikleverandøren varslede lang forsinkelse på forudbestillinger af PS5.
I morges tikkede en SMS ind. Modtagere var gaming-kunder i Elgiganten, der havde forudbestilt den nye Sony PlayStation 5.
I beskeden måtte elektronikkæden desværre meddele, at de alligevel ikke ville kunne levere PS5 på premieredagen torsdag d. 19/11. Ny leveringsdato ville blive d. 5/1 2021, i hvertfald i den besked vi modtog et tip om.
Med andre ord, leveringen ville blive skubbet 53 dage, og det fik flere kunder til tasterne, på bl.a. Facebook, med en blanding af undren, vrede og opgivenhed.
Heldigvis er der ifølge Elgiganten tale om en fejl, og denne besked dukkede op som SMS lidt over 4 timer senere:
Kludder i IT-systemet
“Vores IT-system har desværre ved en fejl varslet alle kunder, der har forudbestilt en Playstation 5 om, at den ikke kommer til tiden og først kommer til januar. Dette er ikke korrekt og er desværre en systemfejl”, forklarer kommunikationsansvarlig hos Elgiganten, Ditte Opstrup, i en SMS til BT.