Forside * Featured

Black Friday nedtur vækker jubel hos Power-direktør

-
Tekst: Shutterstock.com. Illustration: recordere.dk

Omsætningen på Black Friday 2020 faldt markant, alligevel er der glæde at spore hos direktøren af Power.

Vi er vant til at udsalgsdagen Black Friday sætter ny rekord i omsætning hvert år, men i år er anderledes.

Tal fra Nets viser at salget fredag samlet set endte 14% lavere i år sammenlignet med året før. Det skriver Ritzau ifølge Berlingske.

Annonce:

Alligevel er der glæde at spore hos en af landets elektronikkæder. Ja, direktøren for Power jubler ligefrem.

For selvom det blev den dårligste Black Friday nogensinde for Power-kæden, så steg salget på de øvrige dage, under det der blev kaldt Black Week.

“Sikkerhed er i år vores førsteprioritet, så vi har spredt de ekstraordinære gode Black Friday-tilbud ud over ugens dage. Det har danskerne taget godt imod”, fortæller Jesper Boysen, adm. direktør i Power, i en udmelding, og fortsætter:

“Vi har aldrig omsat for så lidt på en Black Friday – men vi får den største handelsuge nogensinde, og kunderne har været i stand til at handle trygt i alle vores butikker. Det har været en fantastisk uge, og vi kan ikke være gladere”.

Hos Power har de – indtil videre – oplevet en vækst på over 200%, når de sammenligner Black Friday-ugen i 2019 med den her i 2020.

Elektronikvarer er populære i Black Friday-ugen; Men samlet set har Nets også registreret en stigning, på danskernes indkøb.

“Vi ligger samlet set 9 procent over sidste års Black Friday-uge, hvilket er virkelig imponerende. Mange webshops forlænger endda deres tilbud henover weekenden, så tallene for hele ugen kan nå at blive endnu højere”, skriver Natalia Laursen, marketingchef i Nets til Ritzau, ifølge Berlingske.

 

Annonce:
Her på recordere.dk elsker vi en god dialog. Blot det holdes i en pæn tone, uden personhetz og indenfor emnet. Tak fordi du bidrager positivt. Kommentarer modereres.