Bang & Olufsen vil ikke længere sælge sine produkter gennem Powers butikker.
Kriseramte B&O har opsagt samarbejdet med elektronikkæden Power. Det betyder at når lagrene er udsolgt, vil der ikke længere være produkter fra den danske elektronikproducent på hylderne i de butikker.
“Vi skal tættere på vores multibrandforhandlere og vores Bang & Olufsen-butikker, så vi sammen sikrer, at vi leverer den rigtige kundeoplevelse og sælger endnu flere produkter. Det kræver dog, at vi prioriterer vores egne ressourcer bedre, fordi vi kan ikke være alle steder på samme tid”, fortæller landechef for B&O i Danmark, Thomas Jöhncke, til Finans.
Hos Power forstår de ikke den strategi, for mens B&O har oplevet en stor tilbagegang i omsætningen, så har Power oplevet en fremgang på B&O-produkterne. Power-direktør fortæller at salget af B&O-produkter er øget med 40% i år.
“Jeg fatter det ikke. Det er ubegribeligt, at man ikke tænker mere kommercielt. Det er en hæderkronet dansk virksomhed, som sætter sig ned med en spand over hovedet”, lyder det fra Power-direktør Jesper Boysen til Finans, og han fortsætter:
“Den gennemgående udfordring ved B&O er, at de mener, at de er på en anden planet end resten af verden. De mener, at de er i liga med Louis Vuitton og Gucci, men kunderne vil sammenligne produkterne, og B&O er særklasse, når det handler om ikke at forstå kundernes behov”.
B&O har ikke ønsket at kommentere på konkrete forhandler- og partnerforhold. Men Bang & Olufsens landechef, Thomas Jöhncke, fortæller til Finans, at de fortsat samarbejder med andre danske kæder som Elgiganten og Hi-Fi Klubben.