OnePlus og McLaren har stoppet deres samarbejde, tilsyneladende i god ro og orden.
Partnerskabet mellem McLaren og OnePlus er slut. Det betyder, at det også er slut med smartphones, der både står McLaren og OnePlus på, sådan som vi har kendt det fra de seneste generationer af OnePlus’ modeller.
De to firmaers branding-aftale var sat til at udløbe her til sommer, men der har tilsyneladende ikke fra mindst én af partnernes side været interesse i at forny den. Det står ikke helt klart, om det er McLaren eller OnePlus (eller begge), der er sprunget fra.
Det eneste officielle, der er kommet ud, er en udtalelse fra McLaren, der er blevet sendt til Android Authority.
“Partnerskabet med OnePlus, der sluttede på det aftalte tidspunkt for nylig, har været et succesrigt samarbejde mellem to ikoniske og innovative brands”, fortæller en talsperson fra McLaren til magasinet, og fortsætter:
“Siden begyndelse af partnerskabet i 2018, har OnePlus som partner vist stor opbakning og vi har sat pris på dem. Vi ønsker dem alt det bedste og håber at se dem igen i fremtiden”.
Der er endnu ikke kommet noget officielt ud fra OnePlus’ hovedkvarter.
Model fra CES kommer ikke på gaden
OnePlus-navnet er således heller ikke længere at finde blandt Formel 1-partnernavnene på McLarens website. Og det var netop hestekræfter og fart over feltet, der kendetegnede de særlige McLaren-modeller fra OnePlus.
McLaren-udgaverne af OnePlus 6T og 7T Pro havde således begge langt mere RAM ombord end de versioner, der ikke bar McLaren-logoet, og 7T Pro havde endda også et 5G-modem ombord, hvilket først er blevet standard for OnePlus med 8-serien.
Ud over en højere hastighed havde var der også gjort mere ud af McLaren-versionernes yderside-design. Det gælder især én bestemt McLaren-model, som nu aldrig kommer på markedet, hvilket vil ærge mindst to af skribenterne her på sitet.
På CES i år viste OnePlus en McLaren-brandet model frem, der ud over dens flotte McLaren-inspirerede design var i stand til at gemme kameraerne på bagsiden væk bag den samme type glas, der sidder i vinduerne på Boeing 787 Dreamliner-flyet. Glasset kan med en elektrisk impuls gøres enten mørkere eller mere gennemsigtigt.
Modellen kunne med andre ord gøre glasset foran kameraerne på bagsiden helt mørkt, når kameraerne ikke er i brug. Men når kamera-app’en aktiveres kunne glasset lynhurtigt gøres helt gennemsigtigt, sådan at kameraerne kun var synlige, når de var i brug. Forhåbentlig dukker denne teknologi op i fremtidige OnePlus-modeller alligevel.