Har man glemt et aktivt abonnement hos streamingtjenesten så kan det fremover blive automatlukket af Netflix.
Netflix har udsendt en meddelelse om ændring i deres måde at håndtere aktive konti der ikke benyttes. Altså kunder der betaler for tjenesten, men ikke bruger den.
Streamingtjenesten vil nu komme med en advarsel, hvis et abonnement der betales for ikke har været brugt i et år. Her sendes en email ud, om man ønsker at fortsætte abonnementet. Samme besked får man i Netflix-apps, selvom chancen for at man skulle åbne sådan en, nu når abonnementet ikke bruges, nok er lille.
Svares der ikke vil kontoen automatisk blive lukket. Det der svarer til at afmelde abonnementet. Herefter står det som et inaktivt abonnement, hvor ens historik, favoritter mv. bevares i 10 måneder. Så genåbnes abonnementet indenfor det tidsrum vil alt være som før.
Svarer man ja til at fortsætte det abonnement der ikke benyttes, så vil Netflix et år senere gentage advarslen, såfremt det fortsat ikke har været i brug dér.
Netflix fortæller at det er de færreste der glemmer at de har tegnet abonnement. Men der er nogle få hundrede tusinde af deres kunder som ikke benytter tjenesten, selvom de har et løbende abonnement.