Stort nedbrud hos Eniig, der leverer TV og internet til Midt- og Nordjylland, her ved indgangen til det nye år.
Forsyningsvirksomheden Eniig, der i dag er en del af Norlys, gik det nye år i møde med store problemer på TV og internet.
De fleste fejl handlede om manglende internetforbindelse via fiber, men også tv-signalerne var berørt flere steder. Det skriver Midtjyllandsavis.
Problemerne begyndte ved skiftet til det nye år, og her på 2. dag er det fortsat ikke alle kunder der har fået signalerne tilbage.
Første udmelding i går på Facebook lød:
“Kære kunde. Vi oplever i øjeblikket fejl på flere af vores IT-systemer. Det bevirker, at wifi, internet og tv ikke virker hos rigtig mange kunder. Det giver desværre lang ventetid på teknisk support, ligesom vores hjemmeside desværre også er nede. Vi arbejder på højtryk for at løse disse fejl, men har desværre pt. ingen tidshorisont. Mvh Eniig” |
Derefter kom der flere opdateringer dagen igennem i går d. 1/1, og kl. 18:00 d. 2/1 kunne de endelig melde at problemerne var løst.
Opdatering d. 2.1. kl. 18:00 Kære kunder Vi har været ramt af to forskellige fejl, som begge har forårsaget, at TV- og internet har været afbrudt. Vi er glade for, at fejlene nu er løst. I næste uge vil vi se på, hvordan vi kan tilbyde et plaster på såret til de berørte kunder. Vi vender retur herom. Har du stadig ikke forbindelse nu (kl. 18:00 og frem), beder vi dig forsøge med en genstart af dit udstyr. Endnu en gang tak for jeres forståelse. |