Sonos har været i noget af en shitstorm, efter at de meldte ud at ældre produkter ville være showstoppers i musiksystemet efter maj.
Forleden dag tog Sonos afsked med en række ældre produkter. Efter maj ville de ikke længere modtage software-opdateringer.
Hvad værre var, at hvis disse produkter fortsat blev brugt i et Sonos musiksystem, så ville ingen af produkterne her kunne være på en nyere software. Med andre ord, man var låst. Ville forblive på gammel software, sålænge man bare havde ét ældre produkt som en del af sit Sonos musiksystem.
Sonos: “Bemærk venligst, at fordi Sonos er et system, bruger alle produkterne den samme software. Hvis nye produkter forbliver forbundet til ældste generation produkter efter maj, vil disse heller ikke modtage softwareopdateringer og nye funktioner.”
Det fik Sonos-brugere verden over til at fare i blækhuset, og nu trækker Sonos i land. De er ude i en decideret kovending.
Nu har de ændret strategi til at ældre produkter fortsat ikke opdateres med nye funktioner efter maj måned, men de vil løse udfordringen med at nyere produkter fortsat kan opdateres, og stadig spille sammen med de ældre uopdaterede produkter.
Det skriver Sonos CEO Patrick Spence i et blogindlæg.
Sonos vil også fortsat udsende fejlrettelser og sikkerhedsopdateringer til de ældre produkter. Så det vil kun være nye features, som de ældre produkter afskæres fra at få, her efter maj måned.
Blogindlægget kan læses i sin helhed herunder.
Sonos: A letter from our CEOAll Sonos products will continue to work past May We heard you. We did not get this right from the start. My apologies for that and I wanted to personally assure you of the path forward: First, rest assured that come May, when we end new software updates for our legacy products, they will continue to work as they do today. We are not bricking them, we are not forcing them into obsolescence, and we are not taking anything away. Many of you have invested heavily in your Sonos systems, and we intend to honor that investment for as long as possible. While legacy Sonos products won’t get new software features, we pledge to keep them updated with bug fixes and security patches for as long as possible. If we run into something core to the experience that can’t be addressed, we’ll work to offer an alternative solution and let you know about any changes you’ll see in your experience. Secondly, we heard you on the issue of legacy products and modern products not being able to coexist in your home. We are working on a way to split your system so that modern products work together and get the latest features, while legacy products work together and remain in their current state. We’re finalizing details on this plan and will share more in the coming weeks. While we have a lot of great products and features in the pipeline, we want our customers to upgrade to our latest and greatest products when they’re excited by what the new products offer, not because they feel forced to do so. That’s the intent of the trade up program we launched for our loyal customers. Thank you for being a Sonos customer. Thank you for taking the time to give us your feedback. I hope that you’ll forgive our misstep, and let us earn back your trust. Without you, Sonos wouldn’t exist and we’ll work harder than ever to earn your loyalty every single day. If you have any further questions please don’t hesitate to contact us. Patrick Spence |