Det danske arthouse-filmsite Filmperler flytter ind på Blockbuster under navnet ”Filmperler på Blockbuster”
Angel Films og Blockbuster har indgået en aftale om at styrke udbredelsen og synligheden af arthouse-film. Den 15. januar lukker Filmperler som selvstændig streamingtjeneste og flytter ind hos Blockbuster under navnet ”Filmperler på Blockbuster”, hvor Blockbuster løbende samler de nyeste hits fra de førende filmfestivaler og de mest essentielle klassikere fra filmhistorien.
”Vi vil gerne give vores kunder et bredt udvalg af film, og derfor er det oplagt for os at gå ind i et tættere samarbejde med Angel Films om arthouse-film og være med til at øge synligheden og forhåbentligt også interessen for arthouse-film. Vi glæder os derfor over, at Filmperler nu flytter ind hos Blockbuster”, siger Casper Hald, direktør i Blockbuster.
“Vi er utrolig glade for samarbejdet med Blockbuster. Vi har nydt at arbejde med Filmperler igennem to år, men må indse, at vi har svært ved at løfte arbejdet selv. Med denne aftale får Filmperler langt større rækkevidde, og kunstfilmen får generelt mere synlighed, end vi ville være i stand til at give dem. Det er rigtig godt,” siger distributionschef i Angel Films, Peter Sølvsten Thomsen.
Som en del af det nye samarbejde kommer Angel Films i samarbejde med Blockbuster til at organisere en række årlige biografevents i udvalgte biografer. Filmene får premiere på Blockbuster straks efter biografvisningen. Første film i eventrækken bliver Pablo Larraíns vilde, Venedig-nominerede dansedrama ’Ema’, der forventes at løbe af stablen i løbet af foråret.
”Der er noget helt unikt over at se film i biografen, men som landsdækkende streamingtjeneste når vi ud til alle danskere, og det er helt afgørende for, at vi kan gøre arthouse-film tilgængelig for så mange som muligt,” siger Casper Hald.
Peter Sølvsten Thomsen siger: “At forbedre potentialet for smalle film i streamingvinduet er afgørende. Som distributør af arthouse-film oplever vi, at disse film drukner, og det er en uholdbar situation. Med disse eventvisninger skaber vi ekstra bevågenhed om filmene og giver publikum en unik mulighed for at se udvalgte arthouse-film i biografer på “premieredagen” samtidig med, at de kan lejes på Filmperler på Blockbuster. Vi tror på, at denne model vil være med til at øge kendskabet og ikke mindst forbruget af arthouse-film i streamingvinduet”.