Ved en fejl har YouSee trukket et stort beløb, for den månedlige tv-pakke hos en kunde.
Pernille Jensen stod klar til at betale for nytårsmaden Meny, da butikken kunne se at hendes betalingskort var blevet spærret. Da hun tjekkede kontoen stod den i minus, faktisk flere hundrede tusinde kroner i minus. Det skriver DR.
Det viste sig at være YouSees opkrævning der havde sendt kontoen i minus. TV-distributøren havde hævet 249.000 kroner via betalingsservice, for månedens tv-pakke.
Normalt betaler Pernille kr. 678/måned, så det er jo en del mere end hun har været vant til, og YouSee havde ikke varslet nogen prisstigning.
YouSee undskylder
YouSee erkender fejlen, men hun får først sine penge retur på torsdag.
Selvom hun henvendte sig i går, hvor det var normal hverdag, kunne YouSee ikke gøre noget. Pernille kan dog ikke forstå at YouSee ikke bare kunne lave en straksoverførsel via bank eller Nets.
“Der er ikke noget, jeg hellere ville, end at rette op på det allerede i dag, og det har vi forsøgt ved at være i kontakt med Nets, men det er simpelt hen ikke praktisk muligt”, siger fortæller Jacob Mortensen, direktør i YouSee, til BT og fortsætter:
“Hvis jeg kunne, ville jeg overføre pengene til hende nu og her, for det er dybt beklageligt, og vi skylder hende en undskyldning”.
I dag tilbød YouSee så at køre ud til hende med kontanter, så hun havde penge til at klare sig henover nytåret. Det afviste hun dog, da hun havde fået lånt sig frem til maden imellemtiden.
YouSee vil også dække de renter der løber på Pernilles konto grundet det store overtræk.