Produkterne er der allerede, men kun få har vovet sig ud i at indrette smarte hjem, hvor man med stemmen kan styre f.eks. fladskærm, lyd, lys og alarmer. Det vil Waoo lave om på ved hjælp af Google Nest produkter, for at hjælpe danske husstande i gang med ’Smart Home’-løsninger.
Ambitionen hos Waoo er at lancere ’Smart Homes’ som en serviceydelse, dvs. en mulighed for, at kunderne kan få et smart hjem på abonnement. I 2020 vil Waoo derfor tilbyde Google Nest-produkter som abonnementsmodel til både eksisterende og nye kunder:
”Rigtig mange har mod på at tage de nye muligheder til sig, men de er bare ikke kommet i gang – enten fordi det er for uoverskueligt, eller fordi det kan være en bekostelig affære at indrette sit hjem med smarte enheder. Derfor vil vi som den første danske internetudbyder i et partnerskab med Google, hjælpe flere forbrugere i gang med den smarte teknologi,” fortæller adm. direktør Jørgen Stensgaard, Waoo.
Som en del af Waoos vision om at levere internet, som det burde være, vil selskabet tilbyde hjælp med installation, vejledning og support, så kunderne kommer godt i gang. Lanceringen af smarte hjem på abonnement er et led i strategien om at udvide porteføljen med produkter og services, som ligger i naturlig forlængelse af de tre kerneprodukter – internet, TV og telefoni. Den lynhurtige og stabile fiber er desuden som skabt til at bane vejen for et smart hjem. For med fiberen er der masser af båndbredde til alle de smarte enheder, man måtte have behov for.
Læs også: MINI-TEST: Google NEST Mini
Allerede fra november i år vil eksisterende kunder få et loyalitetstilbud med en Google Nest Mini og en Chromecast. Med Google Nest Mini kan kunderne ved hjælp af stemmestyring søge information på internettet, vælge musik og i kombination med Chromecast starte streaming direkte på fladskærmen. Dette udgør en god base, som giver rig mulighed for at tilføje flere af Googles Smart Home-produkter og dermed kunne stemmestyre store dele af sit hjem.