Google køber Fitbit
Google køber Fitbit for et beløb svarende til 14 milliarder kroner. Dermed får Google en portefølje af produkter til det aktive liv, med aktivitetsmålere og smart ure, ligesom de køber en konkurrent ud af markedet for mobilbetalinger (Fitbit Pay).
Google har i flere år kæmpet for at blive en betydningsfuld spiller på markedet for ‘wearables’, og med købet rykker de en liga op og mon ikke vi vil se en tættere integration med Android i fremtiden.
Apple øger fokus på smart home
Mens Apple har succes indenfor ‘wearables’ så halter det mere med succes på markedet for ‘smart home’. Homekit får baghjul af Google og Amazon, og det har fået Apple til at øge fokus på området. Det skriver erhvervsmediet Bloomberg.
Lige nu er Apple ved at hyre ingeniører til både hovedkvarteret i Cupertino og afdelingen i San Diego, der skal arbejde med software og hardware til smart home, så der kan komme Homekit ind i endnu flere produkter, med Siri som taleassistent. Ifølge Bloomberg skal teamet også arbejde for flere højttalerprodukter som suplement til HomePod.
Nye DAB-kanaler i luften
Fredag gik to nye radiokanaler i luften på DAB-nettet. Radio4 erstattede Radio24syv og MTV Radio gik i luften på DAB+
Danmark er eneste marked i verden hvor MTV driver radio. Kanalen er reklamefinansieret, og drives i samarbejde med TVR Media, der bl.a. står bag radiokanalen ENERGY (NRJ)
Viaplay vil ud på nye markeder
Viaplay ser nu på nye lande hvor deres streamingtjeneste kan etableres. Det skriver MediaWatch.
NENT (Nordic Entertainment Group) har udset Island som det første nye marked, og her venter de at åbne i første halvår af 2020. Lige nu har NENT fokus på fusionen mellem Canal Digital og Viasat, men når det arbejde er overstået forventer de at kunne skalere Viaplay til endnu flere lande.