Efter at være startet som en prisbillig internetudbyder, har Hiper siden salget til TDC sat prisen op for nye kunder, og nu sættes prisen så op for eksisterende kunder.
Efter at have lanceret som et prisbilligt alternativ til bl.a. YouSee bredbånd i 2015, og efter at have vokset til mere end 47.000 kunder, valgte ejerne af Hiper i oktober 2018 at sælge til TDC. Og siden det salg har nye kunder måtte vænne sig til at priserne kun er gået én vej, og det er op.
Nu rammer prisstigningerne eksisterende kunder. Det står klart efter at Hiper har varslet at priserne stiger med enten 10 eller 20 kroner fra 1. januar 2020.
Fiber kunder skal betale mest
I en mail til B.T. fortæller direktør Mads Hein, at det er omkostningerne til udbygning af nettet, der gør at Hiper er nødt til at lade priserne stige. Det er bl.a. kundernes stigende dataforbrug der gør at man er nødt til at udbygge nettet.
De nye priser stiger som sagt mellem 10 og 20 kroner, og her er de nye priser.
- Får du bredbånd fra Hiper via telefonstik, så stiger prisen fra 219 til 229 kroner om måneden
- Får du bredbånd fra Hiper via Fiber, så stiger prisen fra 299 til 319 kroner om måneden
- Får du brebånd fra Hiper via COAX er der ingen prisstigning
Prisen for nye kunder stiger ikke, da den allerede blev reguleret tidligere på året.