Bredbåndsleverandøren Fastspeed har rundet milepælen med 10.000 kunder hurtigere end ventet.
Det tog blot 5 måneder for internetopkomlingen Fastspeed at hente de første 10.000 kunder ind i folden. Det skriver Berlingske.
Dermed er de allerede halvvejs mod næste skridt: At begynde tjene penge, som sker når de runder 20.000 kunder.
Direktøren bemærker også at konkurrenterne YouSee, Fullrate og Hiper nu har justeret priserne ned igen, efter at have hævet dem tidligere på året.
“Jeg er ret imponeret over, at vi nu har rundet 10.000 kunder så hurtigt og samtidig har formået at sætte en ny agenda på det danske bredbåndsmarked”, fortæller Jens Raith, adm. direktør for Fastspeed, til Berlingske, og fortsætter:
“Vi har tydeligvis ramt noget, som kunderne vil have, og nu har selv TDCs YouSee, Fullrate og Hiper sænket priserne med henholdsvis 100 og 50 kroner om måneden, hvor de i starten af i år hævede priserne med henvisning til TDCs behov for investeringer”.
Kun ét produkt
Fastspeed, der kun har ét produkt på hylden med 1000 Mbit bredbånd, lejer sig ind på TDCs kabel-TV-net. Et net der når ud til omkring 40% af landets husstande, svarende til omkring en million husstande.
De ville gerne ud til endnu flere, men render ofte panden mod en mur, og må indse at andre coax- og fiber-net er mere lukkede.
På spørgsmålet om hvordan Fastspeed kan være billigere forklarer direktøren:
“Fordi TDCs mange selskaber har en helt vanvittig avance på deres abonnementer, og fordi vi kun har ét eneste produkt uden tillægsprodukter. Det gør det helt enkelt og kræver ikke en masse service, som kunderne skal ringe ind om”, og Jens Raith slutter:
“Vi kan altså holde omkostningerne nede – til gengæld kan jeg ikke sænke prisen og har ikke noget i skuffen, hvis en kunde pludselig vil skifte væk fra os”.
Der er flere tidligere YouSee-folk blandt Fastspeeds stiftere.