Apple har fjernet muligheden for at anmelde produkter på deres online butik. Dette er sket uden forklaring, ligesom gamle anmeldelser er fjernet.
Apple har fjernet kundeanmeldelser fra deres online butik, og det gør at man ikke længere kan se hvad andre kunder synes om de produkter som man kan købe på Apple Store.
Det er Apple Insider, der opdagede at anmeldelserne forsvandt natten mellem den 16. og 17. november. De har forsøgt at få en forklaring fra Apple, men har endnu ikke fået svar.
Fremadrettet er potentielle kunder tvunget til enten at læse anmeldelser af produkterne hos f.eks. recordere.dk, eller checke andre online butikker, der stadig tillader kundeanmeldelser som f.eks. Amazon.
Kundeanmeldelser er ellers en vigtig beslutningsfaktor for rigtigt mange kunder af produkter. Fordi kunder kan opleve problemer som produktanmeldere ikke når at opleve i den periode de tester produkterne.
Spekulationer på årsagen går lige nu på ovenstående video, der blev offentliggjort den 16. november, hvor den kendte fotograf vlogger Fstoppers lagde en video på, hvor han detaljeret gennemgik en række anmeldelser på Apple Store, efter han var voldsomt utilfreds med Thunderbolt 3 portene på MacBook Pro.
Om det er en permanent fjernelse af anmeldelserne ved vi ikke, og vi skal nok følge op, hvis der kommer nyt fra Apple om årsagen.