Reklameblokken er tilbage: Viaplay giver nu annoncørene mulighed for at købe reklamer foran al live sport på streamingtjenesten.
Mange danske brugere er blevet cable-cuttere, fordi de er træt af alt for høje priser og de mange reklamer der følger med. Men nu følger de mange reklamer med over i streaming-verden.
Viaplay, der er den største sportsdistributør på det danske marked, såvel som på det nordiske marked. De tilbyder sine seere og annoncører de største sportsrettigheder – der tæller alt fra fodbold, Formel 1, Golf, Tennis, NFL og vintersport. Sportsindhold vokser i forbrug på tværs af platforme – alene på Viaplay har der været hele 63 procents dokumenteret vækst de sidste tre år.
Det nye produkt, Viaplay Live Sport, giver annoncører unikke muligheder for at fange de sportsbrugere, som udgør et meget attraktivt publikum målt i forhold til husstandsindkomst og forbrug.
63% sportsbrugerne på Viaplay er mænd i alderen 21-50 år. Samtidig kan annoncørerne med fordel bruge platformen til at give den ekstra unikke dækning på kampagner og fange opmærksomheden hos dem der kaldes cable-cutters, som ikke er tilgængelige på flow-TV.
”Med tilføjelsen af dette produkt til annoncørerne understreger NENT nu, at vi har markedets mest attraktive premium video-produkt. For det første rammer vi en af de mest interessante målgrupper, nemlig de 21-50 årige mænd, som kendestegnes ved at have det højeste forbrug og samtidig de sværeste at fange på tværs af platforme”, fortæller Lars Mossing, VP Channels, Nordic Entertainment Group Danmark, og fortsætter:
“Derfor er produktet særdeles velegnet til TV-annoncører, der ønsker at skabe merdækning på toppen af deres TV-kampagne samt annoncører, som benytter en mere ren online video-strategi. Vi kan allerede nu konstatere, at der er meget volumen i dette produkt, og de kampagner, der har kørt i løbet af de seneste to måneder har vist en særdeles tilfredsstillende view through rate (folk der ser en reklame til ende) på hele 98 procent”.
I sidste uge, hvor 2. runde af Champions League semifinalerne ramte skærmene, blev der alene på de to kampe afviklet over 1,2 mio. visninger via ‘Viaplay Live Sport’-produktet.