Robert Downey Jr. skal sælge OnePlus 7 Pro i Asien, hvilket formentlig har kostet firmaet kassen.
Den populære skuespiller har i det sidste årti været et af de hotteste navne i Hollywood på grund af sin rolle som Iron Man / Tony Stark i ’Avengers’-filmene. Han har [spoiler] netop sagt farvel til rollen i den seneste film, ’Avengers: Endgame’ og det første, vi ser til ham udenfor Marvel Cinematic Universe er altså som OnePlus-reklamefigur.
På Robert Downey Jr.’s officielle profil på Weibo (Kinas svar på Twitter) er der netop dukket et billede op af skuespilleren iklædt hans karakteristiske kombination af jakkesæt og sneakers. Noget, der ligner en Mclaren-sportsvogn udgør baggrunden.
I hænderne har Robert Downey Jr. en OnePlus 7 Pro. Angiveligt skal den tidligere superhelt repræsentere telefonen i det meste af Asien og ikke bare i bare i Kina, selv om billedet dukkede op på sociale medier i Kina.
Det er ikke første gang, Robert Downey Jr. reklamerer for en smartphone. For seks år siden satsede HTC 12 millioner dollar på at hyre ham til en reklamekampagne for HTC, i begyndelsen blot for HTC-brandet i sig selv og siden for telefoner som M8 og M9.
Måske kan du huske den lettere bizarre reklame, der foreslog forskellige ting, HTC kunne stå for, lige fra ’Hipster Troll Carwash’ til ’Happy Telephone Company’ (De endte på ’Here’s To Change’). Du kan gense den herunder.
Robert Downey Jr.’s Hollywood-kendissuperkræfter var dog ikke nok til at vende skuden for HTC, men OnePlus er tilsyneladende ikke bange for at køre ham i stilling igen.
Kritikere vil have IP-certificering i stedet
Selv om asiatiske Robert Downey Jr.- eller OnePlus-fans sikkert er glade for at se ham promovere den nye telefon med 90Hz-skærm, er det ikke alle, der er lige tilfredse. Enkelte stemmer mener, at OnePlus kunne have brugt pengene bedre.
Det er nemlig meget sandsynligt, at OnePlus har betalt langt mere end 12 millioner dollar for at få Robert Downey Jr. om bord i kampagnen, nu hvor han har været med til at drive ’Avengers: Endgame’ frem til at være en af de bedst sælgende film i historien.
Vlad Savov fra The Verge mener i den sammenhæng, at de penge kunne have været brugt på at give OnePlus 7 og 7 Pro den IP-certificering, som de mangler. For nylig proklamerede OnePlus’ stifter og CEO i et blogindlæg, at det jo ikke er certificeringerne, der gør telefonerne støv- og vandtætte, når det kom til stykket, og at den slags certificeringer er dyre.
I en reklamevideo antydede OnePlus, at de havde sparet IP-certificeringen væk, sådan at forbrugerne ikke endte med at betale for den. Nu har firmaet så truffet den ifølge kritikerne problematiske beslutning at bruge pengene på Robert Downey Jr. i stedet.
https://www.youtube.com/watch?v=MDatxC8jV7A