Spotify vil styrke musikforretningen med mere podcast. Opkøber to firmaer.
Musiktjenesten ser et potentiale i podcasts, og har netop har haft den store pengepung fremme. Spotify menes at have lagt op mod $500 millioner, svarende til mere end 3,5 milliarder kroner for to selskaber med speciale i podcasts.
Firmaerne hedder Gimlet og Anchor. Gimlet er en platform for distribution af podcasts mens Anchor kan benyttes af såvel erhverv som private til at lave, udgive, og tjene på podcasts.
“Vi antager, og det mener vi er rigtigt, at over tid vil mere end 20% af alle Spotify lytninger være på indhold uden musik. Det betyder et potentiale til at vokse meget hurtigere med mere originalt indhold”, fortæller Daniel Ek, medstifter og CEO hos Spotify, og han uddyber:
“Vores kerneforretning performer meget godt. Men vi udvider nu med flere lag indenfor lyd. Vi vil skalere vores forretning med originalt indhold”.
Selvom podcasts endnu er et mindre marked, sammenlignet med musikstreaming, så mener musiktjenesten at tiden er moden til at hoppe på toget.