Det 3-ejede lavpris-teleselskab Oister blev lidt for inspireret af CBB’s teks, og kopierede den 1:1, men glemte bare at fjerne navnet CBB i teksten.
Nogle gange går ting lidt for hurtigt. Det måtte Nichlas Hasling Pihl Larsen, som er Paid Media Specialist hos CBB Mobil sande, da han fandt sit firmas tekst hos konkurrenten Oister.
Oister havde lånt hele teksten, men glemt at skifte CBB navnet ud med Oister, så besøgende på Oister’s hjemmeside fik betingelser der var omfattede CBB.
”Når din konkurrent planker tekst direkte fra din hjemmeside – men glemmer at man som minimum bør huske at ændre til sit eget brand,” var Nichlas Hasling Pihl Larsen flink at skrive på sin LinkedIn profil.
Emnet er blevet delt og liked mange gange, og Oister har også skyndt sig at fjerne CBB fra deres produktside.
Hos Oister lover man kvajebajer
Frederik Jespersen, som er Head of Marketing, Sales and CRM hos OiSTER har allerede offentligt undskyldt på LinkedIn, og skriver ”Tak for lån af teksten. Jeg sørger for i får en kasse kvajebajer!”.