Teleselskabet 3 bød 19.000 nye kunder velkommen ombord i 4. kvartal af 2018. Dermed kan 3 rapportere om 1.331.000 kunder i alt ved udgangen af 2018 samt en omsætning i kvartalet på 719 mio. kr.
I sidste kvartal af 2018 satte teleselskabet 3 slutspurten ind og lykkedes med at byde 19.000 nye kunder velkommen. Kundebasen voksede således i hele 2018 med 57.000 nye kunder svarende til en stigning på 4,5%.
”Jeg er godt tilfreds med udviklingen i kundebasen, som er drevet af, at vi gør dét, som vi er bedst til. Nemlig effektiv marketing som medfører, at mange starter en ny kunderejse hos os. Samtidig har vi et benhårdt fokus på kundeservice. Det skal være nemt og bekymringsfrit at være kunde her. Branchen er kendt for, at kunderne flyder frem og tilbage mellem selskaberne. Men vi har en ambition om, at vi skal fjerne alle gode grunde til, at kunderne vil forlade os. Og på det punkt er vi også rigtig godt på vej,” siger Morten Christiansen, CEO for 3 og fortsætter:
”I 4. kvartal såvel som i hele 2018 er vores omsætning en anelse mindre end i 2017. Dette skyldes et lavere salg af hardware. Vi ser en tendens til, at kunderne beholder deres smartphones længere, og derfor har vi haft ekstra fokus på fortsat udvikling af 3LikeHome-konceptet. Kvartalets driftsresultat på 137 mio. kr. er lidt lavere end sædvanligt pga. omkostninger forbundet med strategiske projekter. Hvis man korrigerer regnskabet for denne ekstraordinære post, så ser det i mine øjne ganske fornuftigt ud, og jeg noterer mig, at vi fortsat driver en god, stabil forretning,” siger Morten Christiansen fra 3.
3 kommer ud af 4. kvartal af 2018 med en omsætning på 719 mio. kr. og deraf en serviceomsætning på 433 mio. kr. Driftsresultatet før afskrivninger endte på 137 mio. kr.