Hvor meget tid forbruger vi på TV, radio, spil, avis, online? Det giver DR Medieforskning deres bud på her.
DR Medieforskning er klar med den årlige rapport der tager pulsen på medieudviklingen i Danmark.
Selvom der i disse år er forandringer i vores brug af medier. Flere benytter streaming, kabler klippes eller der barberes i tv-pakkerne, så fylder de traditionelle medier forsat meget i danskernes hverdag.
Ca. 3 ud af 5 minutter af den totale mediebrug anvendes nemlig fortsat på de såkaldte traditionelle medier som tv, radio og print.
DR Medieforskning fortæller at udvikningen går i en digital retning, men den er ikke eksponentiel. Den er knap nok dramatisk. Selv for de unge er tilbagegangen på de traditionelle medier begrænset.
Selvom der unægtelig er sket meget med danskernes mediebrug de seneste år, så er der altså ikke tale om år til år-revolutioner, lyder det fra forskerne.
Den digitale vækst sker primært ét sted, og det er på streaming.
Se også: Top 10 streamingtjenester i Danmark og deres størrelse
Særligt en mediekategori fremhæves af forskerne som overset. Det er gaming der udgør 6% af medieforbruget, og det er mere end forbruget af trykte medier.
Sådan fordeler medieforbruget sig
2018 sammenlignet med 2017
Kilde og grafik: DR Medieforskning