TV-markedet er i kraftigt skred i disse år. Kunderne efterspørger fleksible løsninger på egne præmisser. Det skal være muligt at se det indhold, man vil; når og hvor man vil. Derfor lancerer Telia nu ifølge dem selv markedets mest fleksible TV-boks.
Mens danskernes forbrug af traditionelt flow-tv er stødt faldende, stiger forbruget af streaming-tjenester. Derfor lancerer Telia nu en ny fleksibel tv-boks, der samler både danskernes foretrukne streaming-tjenester og de traditionelle tv-kanaler.
Det er den første boks, der kombinerer tv og streaming uden, at man som kunde er tvunget til også at købe internet af sin tv-udbyder.
”Telia vil gerne give sine kunder frihed til selv at vælge og gøre det så simpelt som muligt, at være kunde. Derfor samler vi nu streaming og tv i én og samme boks,” siger Gustav Berghog, der er privatkundedirektør i Telia.
Ingen købstvang
Gustav Berghog understreger, at Telia stadig holder fast i at sælge Telia TV som såkaldt Over-The-Top-produkt. Det vil sige, at kunder med Telia TV ikke tvinges til også at købe internet hos Telia.
”Hvis du går ind i et supermarked, bliver du jo heller ikke nægtet at købe yoghurt, hvis du ikke samtidig køber seks liter mælk. Det er en uskik blandt danske TV-udbydere. Derfor skal du ikke nødvendigvis være internet-kunde hos Telia for at få adgang til Telia TV og den nye tv-boks. Vi har mange tv-kunder, der enten har arbejdsgiver-betalt internet eller bor i boligforening, hvor de ikke frit kan vælge internetudbyder, ” siger Gustav Berghog.
Den nye TV-boks giver udover Telia TV blandt andet adgang til streaming-tjenesterne HBO Nordic og C More, som fås rabat, hvis du er mobil- eller bredbåndskunde hos Telia.