Efter streamingkoks under El Clásico sidste weekend, der lover Strive nu økonomisk kompensation.
I søndags spillede Barcelona og Real Madrid i den spanske liga. Det klassiske topopgør der går under navnet ‘El Clásico’.
For at se med herhjemme er der brug for et abonnement til streamingtjenesten Strive. Det er dem der har rettighederne til at vise spansk fodbold i Danmark.
Men kvaliteten på deres produkt har været under al kritik, og under 1.halvleg af El Clásico var den helt gal.
Vreden var derfor stor blandt de Strive-abonnenter der havde håbet at kunne se kampen i en fornuftig kvalitet. Men det de oplevede var istedet hakkende og pixelerede billeder.
Strive direktør: Det er ikke acceptabelt
“Vi forstår reaktionerne, der er helt på plads. Hvis man er La Liga-fan eller bare fodboldfan, så er det ikke acceptabelt”, fortæller Strive direktør Kristian Hysén til Ekstra Bladet, og han fortsætter:
“Jeg er selv passioneret fan af spansk fodbold og elsker at se El Clásico, så jeg kan fuldt ud forstå seernes reaktion. Det er totalt uacceptabelt, at det skete”.
Økonomisk kompensation
Modsat tidligere så er direktøren nu åben overfor økonomisk kompensation overfor utilfredse kunder.
“Vi vil opfordre alle abonnenter, der havde en dårlig oplevelse, til at beskrive, hvad der skete over for vores kundeservice”, lyder det fra Kristian Hysén til Ekstra-Bladet, og han fortsætter:
“Har man haft en dårlig oplevelse, skal der naturligvis være en kompensation. Men det må gøres på individuel basis”.
Han vil ikke sætte et beløb på en minimum kompensation, men kunderne vil maksimalt kunne få en måneds abonnement retur. Strive koster kr. 79/måned.